رادیو باید مردمی باشد و در مردمی بودن رادیو هیچ شکی هم نیست و اگر غیر ازاین باشد مطئمنا مخاطب اش را از دست خواهد داد و خودش هم فنا خواهد شد.
رادیو و یا هر رسانه دیگری اعم از مکتوب و غیر مکتوب و پایگاه های خبری و خبرگزاری و دیداری و شنیداری همه به دنبال جذب مخاطب از همه اقشار جامعه با هر نو سلیقه ای هستند.
اصلا رسانه زنده به داشتن هم نوع مخاطبی با هر گرایشی است و اگر قرار باشد مردم مخاطب اصلی رسانه نباشند، رسانه تولیدات خودش را می خواهد کجا و به چه کسی عرضه کند.
اگر رادیو و هر رسانه دیگری تنها به دنبال کسب رضایت مسؤولان و صرفا در خدمت مسؤولان باشد و نسبت به مردم بی اعتنا و بی توجه راه یکطرفه و بی بیراهه رفته است.
رادیو اگر مخاطب نداشته باشد، اثرگذاری ندارد و اگر اثرگذاری نداشته باشد به فنا رفته است.
خیلی از ما روزهای نخست راه اندازی رادیو کاشان با شوق و ذوق برنامه های رادیو را دنبال می کردیم اما به مرور که بیشتر تایم رادیو به فعالیت شهرداری و دعوت از مدیران شهرداری برای گفت و گو و اخبار شهردار اختصاص داده شد، رغبت گوش دادن به رادیو ببخشید، بنویسید رادیو کاشان، بخوانید «رادیو شهرداری کاشان» کمتر شد.
با توجه به جایگاه نماز جمعه و اهمیت خطبه های نماز جمعه و عدم حضور برخی از شهروندان در نماز جمعه به هر دلیلی «مشغله کاری در شیفت کاری، بیماری و... » اما علاقمند به شنیدن خطبه های نماز جمعه ما را ترغیب کرد تا از دست اندرکاران رادیو بخواهیم پخش مستقیم خطبه های نماز جمعه کاشان از رادیو در دستور کار قرار داده شود اما پاسخی که شنیده شد این بود « فعلا تجهیزات و زیر ساخت آن فراهم نیست» و ما هم باورمان شد که پخش مستقیم نماز جمعه نیاز به زیر ساخت و تجهیرات دارد و امکان آن وجود ندارد و بی خیال آن شدیم.
بازگشایی نمایشگاه فرش ماشینی کاشان و پوشش پخش مستقیم برنامه های رادیویی آن هم نه یک روز بلکه نزدیک به یک هفته ما را یاد ضرب المثل مغروف «دم خروس» و یا « یک بام دو هوا» انداخت که آقای رادیو چگونه پخش مستقیم نمایشگاه فرش کاشان آری، اما پخش مستقیم نماز جمعه نخیر ؟!!!
|